אזהרת מסע לקראת החגים: 'בוגרי דאעש' יבצעו פיגועים נגד יהודים

    דוד לזר 1 Comment on אזהרת מסע לקראת החגים: 'בוגרי דאעש' יבצעו פיגועים נגד יהודים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חושבים לטוס לחו"ל לקראת החגים? כדאי שתשימו לב לאזהרות המטה לביטחון לאומי שהפיץ היום לקראת חגי תשרי את אזהרות המסע העדכניות, בהן מצוינת חומרת האזהרה בכל מדינה או אזור והמלצת המטה ביחס לכל אזהרה.

    בפרסום אפשר למצוא 41 אזהרות מסע, מתוכן 27 למדינות, 8 אזהרות לחבלי ארץ מסוימים ו-6 מדינות שאליהן אסור לישראלים להיכנס על פי חוק.

    הפיגועים הרבים שהתרחשו השנה ברחבי אירופה המיוחסים לארגוני האיסלאם הקיצוני – הם אלו שהעלו את החשש מפיגועים נוספים נגד יעדים מערביים – בהם ישראלים ויהודים – בדגש על מערב וצפון אירופה שיבוצעו על ידי גורמי ג'יהאד עולמי, כולל דאעש, הן מקרב מה שהמערכת מכנה "בוגרי סוריה ועיראק" ששבו לארצות מוצאם, והן מקרב גורמים מקומיים.

    במטה ללוחמה בטרור הסבירו היום כי "אנחנו לא היעד המרכזי של דאעש, ובכל זאת אנו רואים בהם איום על יעדים ישראלים. אבל אנחנו לא יכולים להגיד לישראלים אל תסעו לבלגיה למשל, כי דאעש פועל במדינה".

    המדינות שאליהם לישראלים אסור להיכנס על פי החוק למניעת הסתננות, הן: עירק, אירן, סוריה, לבנון, תימן וערב הסעודית. בין המדינות והאזורים לגביהם האיום הוא קונקרטי וגבוה מאד ולגביהם ההמלצה היא להימנע מכל ביקור: סודן, אינדונזיה, חצי האי סיני, צפון ניגריה ודרום תאילנד.

    באופן כללי, בכל נסיעה בחו"ל ממליצים במטה לישראלים לשמור על ערנות, להימנע מלהכניס מבקרים חשודים או בלתי מוכרים, ולשבור שגרה בנסיעות ממושכות על ידי שינוי מסלולי נסיעה שגרתיים.

    בנוסף, לקראת הכינוסים הגדולים הצפויים בבתי חב"ד ברחבי הודו ותאילנד בראש השנה, פנתה ישראל בבקשה למדינות אלו להגביר את האבטחה שם. בקשה דומה הופנתה גם לשלטונות האוקראינים לקראת העלייה לרגל לאומן, לשם צפויים להגיע השנה יותר מ-30 אלף ישראל. למרות זאת אין לפי שעה שינוי באזהרות המסע למדינות הללו.

    גם חצי האי סיני נשאר תחת האזהרה הקודמת, למרות זאת עדיין נרשמת תנועה של בין 2,000 ל-3,000 איש במעבר טאבה מדי חודש. 40% תיירים ו-60% ישראלים, רובם ערבים מהמגזר הערבי.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      דע"ש ימח שמם ויאבד זיכרם לעד הם רוצחים סתם אנשים והעולם עומד מנגד ולא עושה כלום